Dihin4 Rumah Hampir R0boh, Suri Rumah Tetap Bangga Buat ‘Content’ Aktiviti Harian

Ramai diantara kita yang menggunakan platform seperti Facebook, Instagram dan yang paling famous adalah TikTok untuk berkongsi kisah harian dan tempat untuk menghilangkan rasa bosan disamping boleh bergaul serta berkawan dengan ramai orang.

Seperti kisah yang tuI4r baru-baru ini dimana seorang ibu tetap cerita berkongsi vdeonya walau rupa bentuk rumah dih1na mencri perhatian ramai.

Menerusi video yang dimuat naik oleh wanita tersebut di laman TikTok @yoonachiee, kelihatan wanita itu hanya berkongsi kegembiraan menguruskan rumah tangga tanpa mengg4nggu orang lain di media sosial.

Dapat kita lihat, dia membuat aktiviti hariannya seperti membasuh kain, mengemas rumah, menguruskan anak-anak serta membuat kerja rumah yang lain.

Pun begitu, ada juga ‘mulut-mulut’ yang meminta wanita ini untuk sedar diri dan mengecam rupa rumahnya yang dikatakan seperti hendak r0boh.

Dalam pada itu, ada juga warganet yang sempat bertanya mengenai botol berisi air yang memenuhi ruang rumahnya itu.

Jelasnya, botol-botol berkenaan adalah untuk pelbagai kegunaan seperti air untuk mandi dan mencuci pakaian. Difahamkan, rumahnya sering terptus bekalan air sehingga menyebabkan dirinya terpksa menyimpan air dalam kadar yang banyak.

Buat stok air dan memang suka kumpul botol mineral sebab nak isi air. Air dalam botol ni untuk kegunaan harian. Setiap hari basuh kain dan yang lain untuk kegunaan tandas. Tak banyak baldi nak isi air. Sini ada air sampai petang je, malam sampai tengah hari a1r takde sebab nak elak paip rosak.

Apa pun terima kasih sebab tanya. Kalau nak tahu sangat kehidupan kat sini datang lah nanti baru tahu macam mana. Walaupun saya orang kampung tapi saya tahu s4kit  tu apa dan apa yang memudaratkan diri sendiri.

Walau bagaimanapun ada juga warganet yang seakan-akan mengh1na rumah yang diduduki olehnya dengan mengatakan rumah tersebut seperti hendak r0boh.

Namun begitu, dia tidak mengambil hati mengenai kata-kata sedemikian malah dia turut bersyukur dengan nikmat yang diberikan Allah SWT.

Bukan itu sahaja, wanita berkenaan mengakui bahawa dia hanyalah seorang insan biasa yang tidak Iari daripada membuat kesilapan.

Ramai sangat kec4m dari video sampailah kat live. Tak apa lah saya terima sahaja apa yang korang kata tentang saya. Saya salah korang tak salah. Semoga Allah SWT korang sentiasa lindungi korang dan sentiasa dimurahkan rezeki.

Tak apa lah dunia ni milik korang. Saya hanya menumpang di dunia ni. Saya hanya singgah sahaja. Maafkan saya kalau saya selalu salah di mata korang.

Bagaimana pun, wanita ini dilihat tidak mudah melatah dan hanya mengendahkan segala kec4man malah mengambilnya dari sudut positif sahaja.

Meninjau di ruangan komen rata-rata warga ntizen turut gembira melihat wanita ini hidup bahagia walaupun dalam keadaan yang cukup sederhana.

Antara komen warga maya:

“biarlah nak rob0h ke, rvntuh ke, janji hati bahagia”

“semoga satu hari nanti awak dapat rumah idaman”

“jadikan kata2 tu satu semangat untuk sis.. saya tau sis kuat”

“dari akak saya belajar bahagia itu sederhana”

Vide0

@yoonachiee

Semoga berjaya anak ku😘🤲💪🙏❤️#surirumahsepenuhmasa #bahagiaitusederhana #gengnustan💞 #orangkampung🔰 #syukurapaadanya#alhamdulillah❤️ #kudatcrew_fams #sabahan#fypシ #fypシ゚viral

♬ suara asli – उठोऻप बुववगव – उठोऻप बुववगव

Sumber : yoonachiee

Be the first to comment on "Dihin4 Rumah Hampir R0boh, Suri Rumah Tetap Bangga Buat ‘Content’ Aktiviti Harian"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*