“Saya bukannya b0d0h…’” – Kak KM izin anak perempuan hlsap rok0k daun depan mata… Anggap cara didik elak buat sor0k-sor0k

Kak KM atau nama sebenarnya Liana Rosli anak kepada pelakon veteran Normah Damanhuri sentiasa mencuri perhatian ramai apabila memuat naik gambar atau video menerusi laman sosial instagramnya.

Pengusaha jamu itu sentiasa dilanda k0ntr0versi dan dihujani kec4man dari ntizen atas tindakan-tindakannya.

Terbaru, Kak KM semalam ada memuat naik beberapa video menerusi Insta story di laman instagramnya yang mana sekali lagi mengund4ng kec4man ramai.

Liana atau lebih dikenali dengan panggilan Kak KM menerima kecaman hebat dan dilabel sebagai seorang ibu yang gagal mendidik anak tentang bahaya r0kok.

Dimana rakaman yang menunjukkan anak- anaknya yang sedang merokok dan menggulung daun rokok.

Tidak dimarahi malah dibiarkan sahaja anak-anak mereka menyedut daun rokok terbabit dan beraksi seperti menghisap rokok sebenar.

Walau hanya sekadar daun rokok, tetapi tindakan itu dianggap tidak wajar kerana umum mengetahui merokok membahayakan kesihatan.

Jika diusia muda sebegitu sudah diajar sebegitu rupa, apa yang akan berlaku sekiranya mereka meningkat lebih dewasa kelak.

Mengulas tentang hal tersebut, anak kepada pelakon veteran Normah Damanhuri ini berkata dia masih bersikap rasional untuk tidak memberi sesuatu yang boleh memudaratkan kesihatan anak.

“Saya bukannya b0doh nak beri anak hisap rok0k ada temb4kau.

“Dalam video tersebut anak saya hanya hisap r0kok daun tanpa t3mbakau dan tiada barang yang boleh memudaratkan kesihatan,” katanya ketika dihubungi mStar.

Dalam masa sama, Kak KM juga meluahkan rasa bimbang terhadap anak-anak yang mengambil barang terlarang itu secara sor0k-sor0k.

Bagi Kak KM tindakannya membenarkan anak-anaknya menghisap r0k0k itu sebagai satu pengajaran buat mereka.

“Kepada ibu bapa yang kec4m itu biarkanlah kerana yang hisap r0kok dalam video itu anak saya.

“Kita patut lebih risau jika anak-anak bawah umur hisap r0kok secara sor0k-sor0k tanpa pengetahuan ibu bapa.

“Saya mahu anak rasa pengalaman hisap rok0k supaya mereka tahu kesan yang akan diterima,” jelasnya.

VIDEO

Sementara itu, Kak KM yang juga menganggap ia sekadar aktiviti suka-suka setiap kali pulang ke kampung.

“Dulu-dulu ketika arwah datuk masih hidup kami selalu akan duduk bersama makan sireh dan hisap r0kok t3mbakau.

“Ia bagaikan satu aktiviti untuk imbau semula apa yang pernah dilakukan bersama arwah dahulu,” ujarnya.

Nama usahawan k0ntr0versi Kak KM atau nama sebenarnya Liana Rosli bukanlah asing lagi. Dia yang juga anak kepada pelakon hebat, Normah Damanhuri sememangnya mempunyai cara marketing tersendiri untuk meraih pelanggan bagi mencuba produk jamu keluarannya.

Walaupun sering dikcam disebabkan penampilannya, namun keakraban dan kasih sayang sesama ahli keluarga harus diberikan pujian.

Beri kejutan buat ibu. Baru-baru ini, menerusi mediaS0sial Kak KM, dia dan adik beradik yang lain telah memberikan kejvtan kepada ibu mereka dengan menghadiahkan sebuah rumah di kampung halaman pelakon tersebut.

Sepakat adik-beradik. Menerusi vldeo yang dimuat naik, Kak KM memaklumkan yang mereka adik-beradik telah mengumpul duit hasil perniagaan jamu untuk memberikan sebuah rumah kepada ibu mereka di Perlis.

Dalam video tersebut, mereka telah bergerak menuju ke utara Tanah Air itu bersama-sama sebelum menutup mata ibu mereka dengan kain bagi memberikan kejutan.

Menangls lihat rumah lengkap dengan perabot semua. Sampai di lokasi rumah tersebut, mereka telah membuatkan Normah tergamam dan menangls apabila diberitahu yang kediaman yang mereka kunjungi adalah rumahnya.

Difahamkan, rumah tersebut merupakan milik bapa mereka namun kini sudah sepenuhnya menjadi hak Normah dan mereka adik-beradik telah mengeluarkan duit untuk melakukan ren0vasi supaya lebih selesa.

Suka tengok keluarga Kak KM. Menjengah ke ruangan komen, ramai yang memuji tindakan yang dilakukan oleh Kak KM serta adik-beradik kerana memberi kebahagiaan kepada ibu tersayang.

T0lak tepi isu k0ntr0versi yang sering terjadi, warganet mengakui kagum dengan usaha usahawan itu menggembirakan hati ibunya serta keakraban sesama ahli keluarga yang lain walaupun masing-masing sudah dewasa.

Respect cara dia layan mak

SUMBER:MSTAR

Be the first to comment on "“Saya bukannya b0d0h…’” – Kak KM izin anak perempuan hlsap rok0k daun depan mata… Anggap cara didik elak buat sor0k-sor0k"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*