‘Tuhan dah bagi kau badan sempurna, kau ej3k 0KU’ – Aaron Aziz Dah Tak Tahan Dgn Perangai KakLong

Kisah wanita bernama kak Long 7 E atau nama sebenarnya Wan Nor Baizura nampaknya turut mendapat perh4tian para selebriti tan4h air.

Sebelum ini, Sharnaaz Ahmad ada melu4hkan rasa kurang sen4ng dengan kehadiran Kak Long sebagai tetamu program TV Alhijrah.

Kemudian kali ini giliran pelakon terkenal iaitu Datuk Aaron Aziz pula melu4hkan rasa h4tinya.

Selepas tampil di TV Alhijrah, Kak Long dilihat amat aktif untuk ber4ksi secara live di laman media s0sial miliknya.

Namun ada satu vide0 yang mana Kak Long dilihat seakan melak0nkan 4ksi sebagai seorang yang kurang up4ya atau OKU.

Ini ternyata mem4kan dirinya sendiri setelah ramai netlzen yang kurang sen4ng melihat 4ksinya itu. Walaupun Kak Long mungkin ahanya bergur4u, aks1 sedemikian memang kurang w4jar dipert0ntonkan.

Tanpa memetik sebarang nama, Datuk Aaron Aziz dilihat telah menulis teguran tentang perbuatan mempersend4kan golongan kurang up4ya ini.

Ini komen dari Datuk Aaron Aziz tentang lsu ini.

Walaupun tak ada nama kenyataan ini dtujukan, rata-rata netlzen percaya bahawa Aaron Aziz bercerita tentang lsu yang sedang mel4nda Kak Long.

Diruangan komen, rata-rata follower Aaron Aziz mengatakan memang tind4kan Kak Long kali ini agak keterlalvan.

Ini antara k0men dari ntizen di ruangan Aaron Aziz.

Tak lama kemudian, Datuk Aaron Aziz dilihat mengambil keputusan untuk mem4dam semula komennya itu kerana baginya, dia tak nak dah bagi tumpuan kepada k3s Kak Long ini.

Sebelum ini Datuk Aaron Aziz ada memberi komen dan meminta orang ramai untuk tidak lagi bercerita tentang kisah Kak Long.

Bagi Aaron, dia lebih kes1ankan pada anak Kak Long yang mungkin akan terkes4n jika h4l ini berlarutan.

Ini komen terbaru dari Aaron Aziz.

Satu laporan polis difahamkan telah dibuat oleh wakil daripada OKU Sentral pada pagi Rabu ekoran penularan video pempengaruh, Kak Long 7E yang didkwa mengh1na golongan orang kurang upaya (OKU) baru-baru ini.

Menerusi laporan polis yang dimuatnaik oleh pengguna di Facebook OKU Sentral, ia sebagai tanggungjawab untuk mempertahankan marvah OKU setelah dih1na menerusi video berkenaan.

“Alhamdulillah. Selesai menunaikan tanggungjawab sebagai warga OKU. Laporan terhadap Kak Long telah dibuat. Bila OKU dih1na, takkan kita nak duduk diam dan terima sahaja.

Semoga ada sedikit keadilan dan semoga pelaku mengambil pengajaran,” tulis pemilik akaun Khairull Hafiz.

Sementara itu, menerusi paparan skrin yang dikongsikan di akaun Facebook OKU Sentral juga, Kak Long atau nama sebenarnya Wan Noor Baizura difahamkan telah membuat permohonan maaf.

“Video saya yang semalam saya minta maaf banyak. Saya ni memang suka buat orang mar4h kan. Jadi minta tolong maafkan saya. Saya tak buat dah.

“Demi Allah saya tak ada niat nak h1na OKU. Saya akui saya buat live semalam saya gurau saja. Tapi benda itu buat ramai terasa, saya minta maaf sekali lagi. Demi Allah saya tak ada niat h1na OKU.

“Serba benda nak rakam, kenapa bagi saya tekanan yang sangat kuat. Saya tak h1na OKU, saya tak ada sebut nama siapa-siapa. Kenapa cari silap saya selalu,” luahnya di Facebook.

Menerusi sepot0ng video yang tvlar dipercayai dari sesi siaran langsung Facebooknya, Kak Long secara berseloroh membuat memek muka sambil mengej3k pergerakan individu kurang sempurna.

Kak Long pada masa sama tertawa sambil berjalan dengan gaya terh1ncut-h1ncut.

Netlzen b0ngkar slfu ‘marketing’ KakLong

Tldak terhenti di situ, ntizen memb0ngkar pula takt1k ‘marketing’ Kak Long selama ini sehingga dia tidak gent4r walau dikcam hebat oleh banyak pihak di luar sana.

Menerusi hantaran @SaifulChan, rupanya wanita itu telah menyertai kelas ‘marketing’ yang dikendalikan oleh seorang sifu hebat di Facebook. “Kcaman tk jatuhkan orang”

Dalam ‘posting’ individu terbabit pada 11 Mac lalu, dia meluahkan rasa bangga dengan kejayaan Kak Long apabila berjaya mencapai jumlah keuntungan luar biasa selepas 3 hari ins1den di 7E tvlar.

Kredit: News-tel, newzcare.com

Be the first to comment on "‘Tuhan dah bagi kau badan sempurna, kau ej3k 0KU’ – Aaron Aziz Dah Tak Tahan Dgn Perangai KakLong"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*