‘Simpan Tuala Wanita Yang Dah Guna & Biar Makanan Sehingga Berkvlat’ – Wanita Ded4h Perangai JijIk ‘Housemate’ Pengot0r

Kisah rakan serumah peng0t0r dan tidak pandai menjaga kebersihan diri kembali hang4t dibicarakan di Twitter. Beberapa orang pengguna aplikasi tersebut berkongsi pengalaman mereka sendiri berhadapan dengan rakan serumah yang pengotor. Lebih mengejvtkan, rata-rata perkongsian tersebut membabitkan kaum wanita.

Wangi di luar, dalam rumah peng0t0r

Sekadar gambar hiasan

Housemate saya. Lawa, wangi di luar tapi dalam rumah peng0t0r yakmat. Malas mandi. Pad wanita dah basuh tak buang tapi sidai kat penyidai towel. 8 hari peri0d, begitu lah keadaan bersusun. Rendam spender berbulan. Bilik bersepah. Bilik air toksah citer la. Berkvlat.

Menurut seorang wanita, rakan serumahnya seorang yang cantik dan wangi sekiranya hendak keluar rumah. Namun, disebalik kecantikan tersebut tersimpan satu rahs1a di mana rakannya itu suka menyimpan tuala wanita yang sudah digunakan. Tambah wanita tersebut, rakannya itu suka membiarkan bilik tidur dalam keadaan bersepah dan bilik air dalam keadaan berkulat. Disoal kenapa rakannya berbuat demikian, wanita tersebut menjawab rakannya suka mengumpul tuala wanita sehingga banyak sebelum  membuangnya ke dalam tong sampah.

Bila ditanya, katanya dah biasa buat. Kumpul banyak-banyak dulu pastu buang. Saya cakap gel1 la nak masuk bilik air. Dia jawab, nak buat macamana, dah biasa.

Suatu ketika dahulu

Roommate member aku ni selalu tak mandi habis bilik b4u busvk dan tempat berselerak. Baju tak lipat tak basuh. Pakai baju yang sama hari-hari. Duduk sebelah pun dah b4u bvsuk dan kaki dia busvk weh. Pinjam deodorant roll orang, pinjam barang makeup pastu tak bagi balik.

Kenc1ng dekat singki bilik air, aku nak berus gigi tapi b4u hanc1ng. Cari punya cari rupanya air kenc1ng dekat sebelah kepala pipe air.

Selain suka menyimpan tuala wanita dan tidak pandai mengemas, rata-rata ntizen turut berkongsi perangai ‘jij1k’ rakan serumah mereka yang lain. Menurut ntizen, ada di antara rakan serumah mereka yang suka membiarkan makanan sehingga berkvlat. Lebih tervk, periuk nasi yang digunakan itu dibiarkan begitu sahaja tanpa rasa bersalah. Di samping itu, ada juga rakan serumah mereka yang tidak tahu mandi dan suka memakai baju yang sama. Sikap tersebut telah mengundang rasa kurang selesa terhadap rakan-rakan yang lain.

Sekadar pesanan. Jika anda menyewa bilik, maka yang diluar bilik adalah untuk kegunaan bersama. Kalau bilik bersepah its okay. Itu bilik anda. Masalahnya bila diluar juga bersepah/kotor/ul4t/b4u busvk akan mengganggu orang sekeliling. Itu tidak patut.

Sumber: Twitter

Be the first to comment on "‘Simpan Tuala Wanita Yang Dah Guna & Biar Makanan Sehingga Berkvlat’ – Wanita Ded4h Perangai JijIk ‘Housemate’ Pengot0r"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*