Inilah Juruterbang Wanita MusIim Pertama Di Dunia Yang Memakai Purd4h

Bany4k orang mer4sa tidak selesa dengan w4n1ta Musl1m yang mem4kai purdah. Ya, seolah-olah itu adalah pem4ndangan yang tidak biasa. Dan dalam pemikir4n kita selalu berlaku, bahawa w4nita yang memakai purdah, pergerakannya terbatas. Itu bukan masalahnya!

Salah satunya adalah wanita lslam yang bertudung ini. Ini adalah Shahnaz Laghari dari Pak1stan. Dia bekerja sebagai juruterbang, anda tahu! Dia adalah salah seorang juruterbang pertama yang memakai purdah. Ini terbukt1 dengan adanya namanya di Guinness Book of World Records sebagai juruterbang wanita berpurdah pertama di dunia. Wow, itu luar biasa, bukan?

Selain itu, Shahnaz juga seorang feminis. Dia aktif memperjuangkan hak wanita untuk setara dengan lelaki Pak1stan. Pada tahun 2012 dia pernah menjadi sukarelawan untuk menjadi anggota dewan bandar untuk kemajuan wanita di negaranya.

Ini adalah bukt1 bahawa walaupun wanita yang memakai purdah masih boleh melakukan pelbagai aktiviti. Sebenarnya, aktiviti yang sama seperti lelaki boleh dilakukan. Oleh itu, adakah anda masih mempunyai pandangan yang tidak baik pada mereka yang memakai purdah.

sumber:via islampos via kongsiinfo.com

Be the first to comment on "Inilah Juruterbang Wanita MusIim Pertama Di Dunia Yang Memakai Purd4h"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*