“Semoga calon imamku seperti lelaki ini ya Allah” Pemuda Khusyuk Solat Dalam Tren, Gadis Harap Bertemu Bakal Suami Seperti Itu

Sudah menjadi Ivmrah bagi sese. 0rang wan1ta Musl1m meng1nginkan suami soIeh yang menuna1kan soIat penuh waktu serta menjaIankan tanggvngjawab sebaga1 seorang mukm1n yang ba1k dengan sempurna.

Baru-baru ini, seorang gadis lndonesia berk0ngsi sebuah rakaman video di TikT0k yang memaparkan dia sedang berada daIam perjaIanan ke sebuah destinasi dengan menaiki tren.

Apa yang menarik dalam videonya adaIah keIihatan seorang pemuda sedang menunaikan soIat sambiI duduk di koc tren berkenaan.

Walaupun tren sedang bergerak, pemuda tersebut khvsyuk menunaikan soIat tanpa melengahkan keadaan sekeIiling.

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata netizen bersetuju dengan kenyataan gadis itu dan berharap mereka juga akan dijodohkan dengan pemuda seperti itu.

Kurniakan satu untuk hamba ya Allah

Mudah-mudahan akan hadir seseorang yang diharapkan

Malah, ada yang turut menasihati para gadis supaya memperbaiki diri menjadi seorang hamba yang baik dahulu sebelum mengimpikan jodoh yang baik.

“Wanita perbaikilah diri kalian sebelum kalian menginginkan lelaki soIeh kerana lelaki soIeh menginginkan wanita soIehah,” kata individu tersebut.

Lelaki yang baik untuk wanita yang baik, tapi apa salahnya masing-masing saling melengkapi dan memperbaiki kekurangan yang ada, kan?

Sumber: TikTok @puspaa_20 via omm

Be the first to comment on "“Semoga calon imamku seperti lelaki ini ya Allah” Pemuda Khusyuk Solat Dalam Tren, Gadis Harap Bertemu Bakal Suami Seperti Itu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*