Sanggup gad4i rumah demi membiayai pembelajaran anak, akhirnya ibu ini jadi gelandangan kerana anak tak kenang budi

Dahulu, wanita tua ini mempunyai kehidupan yang hampir sempurna. Namun, segalanya berubah setelah dia sanggup mengorbankan kesenangan hidupnya demi masa depan anak tercinta. Akan tetapi malangnya, ibarat kacang lupakan kulit, anak wanita ini terus menghilangkan diri dan membuatkan ibunya menjalani kehidupan daif sendirian.

Inilah situasi yang dialami oleh wanita berusia 75 tahun dari Cotzal, Quiche, Guatemala ini. Dia terpaksa hidup merempat di jalanan setelah kebaikannya diabaikan oleh anak kandung sendiri.

Menurut Catarina Raymundo, dia terpaksa membuat pinjaman dengan mencagarkan segala harta benda termasuk rumahnya sendiri setelah mendapat tahu anaknya bakal melanjutkan pelajaran ke Amerika Syarikat. Namun begitu, setelah anaknya melanjutkan pelajaran ke luar negara, dia tidak lagi mendapat sebarang perkhabaran.

Hal ini menyebabkan Catarina hidup sebagai gelandangan seorang diri. Nasib baik, terdapat beberapa sukarelawan dari gereja berdekatan yang sudi menghulurkan bantuan dengan membina sebuah rumah untuk Catarina berteduh. Sementara itu, Catarina masih berharap agar anaknya kembali ke pangkuannya

Semoga anaknya menyedari segala kesilapan ini dan kembali ke pangkal jalan serta bertaubat sebelum segalanya terlambat.

Sumber: LM

Be the first to comment on "Sanggup gad4i rumah demi membiayai pembelajaran anak, akhirnya ibu ini jadi gelandangan kerana anak tak kenang budi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*