Kes ugvt kematlan bapa tiri , Adik pengasas Dnars ded4h 4 syarat jika bapa tiri mahu tarik report terhadap Aqbar

“Terdapat usaha bagi ‘memenjarakan’ anak saudaranya (Mohd Aqbar Hakim Jasman) itu sehingga perlu turun naik mahkamah selama dua tahun sebelum pengadu (Ahmad Shah Rizal Ibrahim) mahu menarik semula kes” itu d4kwaan di buat oleh Adik pengasas Dnars, Faizul  Rohban

Difahamkan, pendedahan itu dilakukan sejurus selesai kes mahkamah membabitkan anak sulung Allahyarham iaitu Mohd Aqbar Hakim Jasman yang dilepaskan tanpa dibebaskan atas tudvhan mengugvt bapa tirinya, Ahmad Shah Rizal Ibrahim.

“Penahanan iqbar bermula di sri pentas,apabila iqbar tamat siaran whi,dia sepatutunya ke penang dengan saya atas urusan perniagaan.

“Keluar sahaja dari sri pentas polis dh tunggu iqbar saya tahu siapa yg bagi maklumat ini,jant4n pengecvt itu lah yg bagi.

“Iqbar telefon saya mengatakan dia kena tahan dan minta saya ke balai dang wangi,saya ke sana iqbal di bawa tanpa gari ke balai.

“Selepas itu pegawai penyiasat memanggil saya dan mengatakan iqbar perlu di reman,selama 3 hari.Saya diam dan redha,kemudian iqbar di arahkan melakukan ujian air kenc1ng dan keputusan air kenc1ng negatif.

“Hari ke dua penahanan iqbar abg saya yg sulung call jantan pengecvt itu untuk berbincang setelah umi saya menangis teresak2.Umi saya OKU.hanya duduk di katil dan kerusi roda.Umi saya berkali2 kata,tergamaknya rizal. dia cakap dia boleh tarik report tetapi perlu sign satu surat dengan syarat yang perggghhhhh,bahasa kas4r dia bab1 pun tak buat syarat mcm tu.

Antara syarat-syarat yg di berikan.

1-iqbar perlu memohon maaf dgn jant4n kepar4t dan maria ozawa malaysia.

2-iqbar tidak di benarkan masuk ke pejabat arwah kakak saya hanya boleh lakukan urusan di luar sahaja

3-adik ipar saya ashima perlu letak jawatan dari syarikat arw4h kakak saya sedangkan anak2 dia dgn isteri dahulu(yaya,arisya,arrayan,aus) ashima&faizan ni la yg jaga,yg besarkan,yg masak,yg paksa solat&mengaji.Sebab itu kami tak pel1k jika hari ini Yaya lupakan kami kerana dgn ibu kandung sendiri pun dia boleh lupa apa lagi lah kami ni kan,ada duit ada masi la(faradilla)
tak ada duit masi la(faradilla)pun hilang,
baca syarat yg ke 4

4-adik saya faradilla kena letak jawatan juga.Sedangkan semenjak arw4h meningg4l lah yg menjaga perniagaan arwah,harapkan dia beg bawah ketiak,pakai kasut taj4m sepasang lepas tu buat video taiko susu lawat kawasan.Ingat penuh susu rupanya dinding kosong sahaja yg ada,taiko batang paip mcm tu.

Anda nampak tak taktik dia mainkan??supaya dia dpt bawa maria ozawa malaysia masuk ke dalam syarikat arw4h kakak saya

Bab buat susu rayyan ambil duit arwah (300k)lepas tu libatkan maria ozawa dlm bisnes itu .Tp maria ozawa ckp dia tak g1la harta,entah berapa dia bayar ke page tu utk tulis artikel dia tu.hari ini perniagaan susu itu pun dah bungkus.

Kemudian abang sulung saya menasihati dia jangan,jangan buat mcm ni dia dgn b0d0h s0mb0ng ckp “tak saya nk juga”

Hari jumaat lawyer call abg saya lawyer cakap polis nk sambung tahan reman iqbar,saya dh mula pelik,ini kes perbalahan keluarga,dan iqbar bukan tak bagi kerjasama sewaktu di tangk4p serta sewaktu di tahan reman,kenyataan dh di ambil tetapi kenapa nak tahan lagi kan?mungkin saya tak faham proses dia kut. Hari itu iqbar dibebaskan. katanya majistret tak benarkan sambung reman.
Selepas iqbar bebas,sebelum kes di bawa ke mahkamah sekali lagi abng saya memberitahu supaya tarik kes ini kerana abng saya dah ckp bila masuk ke mahkamah dia dan maria ozawa malaysia akan terlondeh kerana segala cerita dan video akan terbuka,betapa sayangnya abng saya kpd keparat ini.sekarang abang saya baru tersedar.sekian lama abang saya main peranan tak nak bg bergaduh.akhirnya abang saya kena kencing basah lenjun dgn dia.

Tapi mcm biasa kerana ego dan rasa ada kabel agaknya maka dia nk teruskan juga.

Kami kata ok kita teruskan tup tup tup budak naik mahkamah dekat 2thn dia pun menghilangkan diri tak datang mahkamah tanpa sebab utk angkat sumpah nak tarik baik report.

Kerana apa???takut terlondeh?jika dengar nasihat abang saya dulu mungkin hari ini dia selamat.

bukan g1la harta tp g1la ….

Allahyarham pernah minta cera1

“Saya tidak berhujah tanpa fakta yang betul. 18.5.2019 kakak saya menigg4l dunia. Lihat gambar di sebelah tu tarikhnya bila, kan saya dah kata cinta dah lama mekar
mungkin sewaktu kakak saya hidup lagi perkara
ini terjadi.
“Sebelum kematt1an kakak saya, arw4h pernah berkata kepada umi. saya dan salah seorang kawan baik dia waktu itu yang dia ingin bercrai,” tulisnya.

“Jarang saya nak dedahkan, tetapi bila melibatkan usaha memenjarakan anak saudara saya yang berumur 21 tahun ketika itu, merosakan rekod budak. Kemudian buat tuduhan dan tak datang mahkamah.
“Ini akibat dia. Mata bengkak lagi tu, naik kereta pun yang zaman arw4h kakak saya lagi.
tapi bukan g1la harta kan? Setakat nak hack akaun kita baik tak payah buat malu je,” d4kwa Faizul.

Sebelum ini, terdapat des4s-desvs bahawa hubungan anak-anak Allahyarham dengan bapa tiri mereka menjadi rengg4ng selepas lelaki itu did4kwa sudah berkahwin lain sekitar pertengahan 2020.

kredit : FB Faizul Rohban

Ugut kem4tian bapa tiri: Anak lelaki pengasas kosmetik DNARS dilepas tanpa dibebaskan

KUALA LUMPUR: Anak lelaki pengasas kosmetik DNARS, Mohd. Aqbar Hakim Jasman dilepas tanpa dibebaskan (DNAA) oleh Mahkamah Majistret di sini hari ini daripada pertuduhan menghantar ugvtan untuk menyebabkan kemat1an bapa tirinya melalui aplikasi WhatsApp, dua tahun lalu.

Majistret S. Mageswary memutvskan demikian selepas pihak pend4kwaan memaklumkan bahawa m4ngsa yang merupakan bapa tiri tertudvh dan pengadu yang juga isteri bapa tirinya, tidak hadir ke mahkamah.

Ahmad Shah Rizal Ibrahim (m4ngsa) dan Nurulain Syahirah Mat Hasmuni (pengadu) sepatutnya hadir semalam bagi memaklumkan hasrat untuk tidak meneruskan kes tersebut selepas wanita itu menarik balik laporan polis yang dibuatnya.

Pada prosiding itu, Timbalan Pend4kwa Raya Najihah Farhana Che Awang berkata, kedua-duanya tidak hadir ke mahkamah tanpa alasan meskipun sapina telah diserahkan kepada mereka sebelum ini untuk memberi keterangan sebagai saksi pend4kwaan.

Sehubungan itu, pihak pend4kwaan memohon tarikh perbicaraan lain ditetapkan. Hari ini dijadualkan sebagai hari pertama perbicaraan.

Terdahulu, Najihah memaklumkan pengadu telah menarik balik kes itu namun mereka gagal hadir di mahkamah tanpa menyertakan alasan walaupun setelah diberikan sapina.

Bagaimanapun peguam Muhammad Nor Izzat Nordin yang mewakili Mohd. Aqbar berkata, pihaknya bersedia untuk meneruskan perbicaraan.

Selepas mendengar hujah daripada kedua-dua pihak, Mageswary memutuskan Mohd. Aqbar dilepas tanpa bebas dengan mengambil kira m4ngsa dan pengadu gagal hadir tanpa alasan yang mvnasabah dan kukuh walaupun selepas diserahkan sapina.

Mahkamah turut memerintahkan wang jaminan RM4,000 dikembalikan.

Ketika didakwa pada 1 Julai 2020, Mohd. Aqbar, 22 yang juga anak sulung kepada pengasas produk kecantikan Dnars Skincare, Faziani Rohban Ahmad, did4kwa menakutkan Ahmad Shah, 43, dengan ugvtan hendak menyebabkan kemat1annya.

Ugutan itu disampaikan melalui pesanan ringkas aplikasi Whatsapp iaitu ‘papa igt deh kalau adik ore mat1, ore g pancvng belako’.

Dia dituduh melakukan kesalahan itu di pusat beli belah Pavilion, Jalan Bukit Bintang di sini, pukul 8.45 malam pada 15 Jun 2020.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 506 Kanun Kes3ksaan yang boleh dihvkum penj4ra maksimum tujuh tahun atau dend4 atau kedua-duanya.

Pada Mei 2019, media melaporkan pengasas produk DNARS itu meningg4l dunia manakala suaminya cedera selepas terbabit dalam kemal4ngan di Pattani, Thailand.

Faziani Rohban m4ut di lokasi kejadian akibat keced3raan par4h, manakala suaminya ced3ra. Kemal4ngan membabitkan kenderaan pelbagai guna (MPV) Toyota Estima yang dinaiki m4ngsa dan sebuah lori.

sumber: utusan

Be the first to comment on "Kes ugvt kematlan bapa tiri , Adik pengasas Dnars ded4h 4 syarat jika bapa tiri mahu tarik report terhadap Aqbar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*