“Aku Besarkan Anak Aku Bukan Utk Kau BeI4sah Dia..!” – Bapa ‘Remb4t’ Menantu Kaki PvkuI.

Selain ibu, ayah merupakan lelaki pertama yang hadir dalam hidup seorang gadis serta menjadi penyeri dalam kehidupan dan menjaganya saban waktu tanpa mengenal erti pen4t.

RAKAMAN VlDEO KEJADIAN TERSEBUT DI BAWAH SEKALI

Ada juga orang mengatakan, biasanya, semasa kecil anak gadis akan lebih rapat dan manja dengan ayah berbanding ibunya. Oleh sebab itu, kasih sayang pada ayah tak pernah hiIang walaupun sudah besar.

Setiap ayah yang baik pasti akan melayan anak gadisnya seperti seorang puteri. Jika puterinya disaklti, mesti dia juga akan terasa luk4nya dan seboleh-bolehnya akan lakukan apa sahaja demi melindungi puterinya itu.

Sebelum ini pernah tuI4r di laman sosial satu vdeo dimana seorang lelaki tua telah membelas4h seorang anak muda sehingga muIut dan hidungnya berd4rah.

Menurut akhbar China Press, lelaki tua itu dipercayai adalah bapa mentua kepada lelaki muda terbabit dan punca dia dipvkul adalah kerana dia telah mender4 isterinya, yang juga merupakan anak kepada lelaki tua itu.

Menerusi vdeo itu, kedengaran si bapa berkata, “Saya besarkan anak perempuan saya sejak dia kecil sampai dewasa hanya untuk dider4 oleh kamu? Saya dan beri am4ran kepada kamu beberapa kali, saya izinkan awak mengahwini anak saya tetapi awak layan dia begini?!”

Semasa 1nsiden itu berlaku, si bapa kelihatan memegang rotan sambil ditemani beberapa rakannya atas tujuan ingin mengajar menantunya itu.

Si bapa kemudian mer0tan dan menen.dang menantunya yang tidak meIawan tetapi hanya sekadar menahan puku.lan itu dengan kedua belah tangannya.

Sebelumnya, menantunya bukan sahaja mengabaikan tanggungjawab sebagai seorang suami bahkan turut mender4 isterinya itu.

“Kalau ibu bapa kamu tak reti mengajar kamu, biar saya yang ajar kamu. Kamu tahu tak yang ibu bapa kamu datang merayu pada saya?” katanya sebelum meninggalkan menantunya itu di tepi jalan.

Difahamkan, kejadian itu tidak diketahui dimana serta tidak diketahui daerah dan tarikh spesifik kejadiannya.

Semoga tindakan seorang bapa mentua ini menjadi pengajaran kepada ibu mahupun bapa di luar sana, pertahankanlah anak sendiri yang disalah laku, dipkul, dide.ra oleh suami jika terbukti benar anak sendiri di pihak yang benar.

Diharapkan lelaki tersebut juga sudah mendapat pengajaran dan berubah ke arah yang lebih baik.

Sumber  Mypendidik via tsgt

Be the first to comment on "“Aku Besarkan Anak Aku Bukan Utk Kau BeI4sah Dia..!” – Bapa ‘Remb4t’ Menantu Kaki PvkuI."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*