Wanita Bersal1n Dalam Banjir, Jiran2 Bantu Red4h Air Paras Leher Selamatkan Bayl

M4ngsa-m4ngsa banjir yang berlaku di beberapa buah negeri di Semenanjung Malaysia khususnya di Selangor telah membuatkan ramai rakyat Malaysia terkesan.

Mana tidaknya keadaan mereka yang terputus bekalan makanan dan ada juga yang masih terperangk4p didalam banjir membuatkan warganet yang melihat berasa h1ba lebih-lebih lagi banyak video tvlar di media sosial.

Mahu bersal1n dalam banjir

Salah satunya adalah perkongsian daripada seorang pengguna TikTok dikenali sebagai @tutynooamalina apabila memuat naik video keadaan mereka cuba membantu seorang wanita yang ingin bersali1n dalam rumahnya yang ditenggelam1 air.

Dalam perkongsian video tersebut, dapat didengar bunyi suara bay1 menangis dan jer1tan meminta tolong seorang wanita.

Jiran tetangga yang berada berhampiran wanita tersebut juga segera memanj4t temb0k dan mered4h banjir separas l3her untuk menghulurkan bantuan.

Syukur, wanita tersebut akhirnya selamat melah1rkan bayi walaupun dalam keadaan sangat tidak selesa.

Ramai juga yang ibu bersal1n dalam banjir

Perkongsian yang dibuat oleh @tutynooramalina itu telah mendapat perhatian ramai kerana berasa simpati dengan situasi yang dihadapi oleh wanita tersebut.

Bersalin di rumah dalam keadaan air banjir di paras yang membahayakan memang sesuatu yang sukar lebih-lebih lagi tanpa sebarang persediaan yang cukup.

Baby tu dipegang takut terjatuh dalam air

Allahuakbar, semoga diberi ketabahan

Sumber: TikTok @tutynooramalaina

Be the first to comment on "Wanita Bersal1n Dalam Banjir, Jiran2 Bantu Red4h Air Paras Leher Selamatkan Bayl"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*