“Saya tak akan lupakan kec4man terhadap ibu saya..”- Puteri Balqis Menjadi Perhatian Ramai Kerana Penampilannya..

Pelakon yang kini meningkat remaja, Puteri Balqis tampil menitipkan pesanan di Instagram buat mereka yang tidak menyukainya selepas segelintir merasakan penampilannya yang terkini kelihatan agak berbeza bagi seorang pelakon yang baru berusia 14 tahun.

Tidak Akan Lupakan Saat Ibu Mendapat Kec4man Ramai

Menerusi Insta Stories, Balqis memberitahu bahawa dia tidak akan pernah melupakan segala t0hmahan dan kec4man oleh orang ramai terhadap ibunya suatu ketika dahulu.

“Wahai haters, saya dapat melihat kebanyakan dari anda sedang berada di page saya sekarang. Kerana saya tidak akan pernah melupakan apa yang anda katakan tentang ibu saya.

Seorang anak perempuan yang tidak dapat melupakan hari ibunya meravng di muka bumi.”- luah Balqis

Persoal ‘Haters’

Tambah Balqis lagi, dia turut mempersoalkan adakah mereka yang tidak menyukainya akan melihat mereka sebagai ahli keluarga dan bukan sebagai orang as1ng.

“Ianya hari yang indah. Adakah anda akan melihat kami sebagai ahli keluarga anda, bukannya melihat kami sebagai orang as1ng?

Bolehkah kita berdoa untuk satu sama lain, dari jarak yang berbeza?-Soal Balqis lagi

Baru-baru ini, nama Balqis menjadi perhatian ramai selepas berkongsi penampilannya yang disifatkan sebagai berani kerana memakai skirt pendek berserta stoking panjang berwarna hitam yang dihiasi corak tengk0rak.

Untuk rekod, Balqis sebelum ini pernah dilaporkan hilang secara tiba-tiba daripada dunia seni sebelum dikatakan menghidap masalah kesihatan.

Menjengah ke ruangan Instagram Story, Balqis mengatakan ibunya adalah sumber kekuatannya selama ini. Banyak yang telah dipelajari olehnya ketika membesar dengan ibunya.

“Ibu saya wanita bertatv, sentiasa menolong ha`wan sekecil ser4ngga, tidak ada social media, mengelakkan diri dari manusia kerana tidak mahu mengvmpat mengej1, berterima kasih kepada rumput yang dip1jak, memohon maaf kepada haiwan yang dikh1anati.” katanya.

Sehingga kini, Balqis tidak pernah bercerita denga lebih terperinci masalah kesihatan yang dihadapinya itu.

SIAPA yang tidak kenal dengan pelakon cilik berbakat besar iaitu Puteri Balqis. Memang sejak kecil Balqis sudah mampu memberikan mutu lakonan berkelas tinggi dan berjaya menghayati apa jua watak yang diberikan kepadanya.

Diva cukup suka dan terkes4n dengan drama berjudul Balqis sehingga melayakkan pelakon itu memenangi kategori Pelakon Wanita Terbaik di Anugerah Skrin 2014 sekali gus menjadi pemenang termuda bagi kategori tersebut pada usia tujuh tahun.

Baru-baru ini Diva tidak sengaja terjumpa akaun Instagram Balqis. Asalnya nak mencari akaun orang lain. Sudah alang-alang terjumpa, Diva buka profil Instagram Balqis.

GAMBAR terkini Puteri Balqis yang mencur1 perhatian umum

Melihat perkongsian Balqis, memang lain daripada yang lain. Boleh tahan juga penampilan pelakon yang kini sudah pun berusia 14 tahun itu.

Salah satu gambar yang dikongsikan Balqis adalah penampilannya memakai skirt pendek berserta stoking panjang berwarna hitam yang dihiasi c0rak tengk0rak.

Terus Diva teringat zaman kegemilangan ‘gothic’ yang pernah menjadi trend remaja sekitar tahun 2000-an dahulu.

Apabila membelek apa yang dikongsikan Balqis, Diva dapat rasakan umpama ada rahs1a yang cuba disimpannya daripada pengetahuan umum. Malah Balqis juga bertindak menutup ruangan komen dalam Instagramnya.

Seperti yang diketahui, nama Balqis sebelum ini pernah tiba-tiba hilang daripada radar dunia seni sebelum diketahui bahawa dia menghidap masalah kesihatan.

Harap-harap Balqis berada dalam keadaan baik-baik sahaja ya.

DIVA: Tahniah buat penyanyi tersohor Datuk Seri Siti Nurhaliza apabila terpilih menjadi antara Selebriti Paling Menyerlah di TikTok sepanjang tahun 2021.

Lama Menyepi Berikutan Beberapa Isu, Penampilan Terkini Puteri Balqis Yang Semakin Meningkat Dewasa Cur1 Tumpuan

Meninjau ke akaun Instagram pelakon Beto Kusyairy, p0sting terbaru Beto telah meraih perhatian ramai. Beto telah memuatnaik sekeping gambarnya bersama Nabila Huda dan Puteri Balqis yang sama-sama menjalani pengambaran drama terbaru mereka.

Puteri Balqis atau mesra dipanggil Aqish turut terlibat dalam drama yang berjudul Halimun. Menurut Beto, penampilan Aqish dalam drama tersebut hanya seketika sahaja namun persembahan Aqish tetap memvkau.

Beto turut mendoakan agar Aqish sentiasa dalam keadaan baik-baik sahaja dan semoga dipertemukan lagi dalam drama seterusnya jika diberi kesempatan. Aqish yang semakin meningkat dewasa nampak agak berbeza penampilannya ketika kecil dahulu

Ramai yang mula merindui lakonan Aqish yang merupakan seorang pelakon yang amat berbakat sejak kecil lagi. Aqish banyak tercalon dan memenangi anugerah ketika dahulu dan pernah dianugerahkan sebagai pelakon terbaik di peringkat Asia

Jom lihat perkongsian di bawah,

Ramai yang memuji penampilan Aqish yang semakin cantik dan mendoakan kejayaan Aqish. Antara komen-komen yang diberikan,

” I kennot.. still nmpk Shameen & Shah.. Semoga lebih banyak peluang kembali buat aqish.. Cantik aqish.. Harap2 aqish boleh terus berlakon.. “

” Ingatkan shameen and shah tadi.. Dah besaq dah aqish.. Shameen & Shah bertemu lagi.. InsyaAllah amin, semoga dipermudahkn.. “

” Cantiknya aqish.. Aqish is back… We miss you… Keep strong.. semoga murah rezeki dan sihat selalu aqish.. “

” Wahhh ade aqishh.. Lainnya Aqish.. Can’t wait for this.. Cantiknya Aqish.. keep it up ye bang.. jaga diri jaga kesihatan.. lakonan abg always da b00m.. “

” Rindunye kat aqish.. Besar dah dia bakat yang teramat besarrr nii Balqis niii sayang kalau tak teruskan.. “

” Besaq dah Puteri Balqis ni.. Moga aqish terus diberikan kesihatan yang baik.. Brilliant-talented collabs.. “

” Comelnya aqish.. last tgk masa aqish kanak2 je… smoga yg terbaik utk aqish.. Semoga dipermudahkan segala urusan dan diberikan rezeki yg mel1mpah.. “

Pastinya ramai yang menantikan kemunculan drama Halimun di k4ca televisyen kerana dapat mengubat1 ker1nduan terhadap lakonan Aqish menyepi seketika dalam dunia seni. Semoga Puteri Balqis terus berjaya dalam apa jua bidang yang dicebur1.

Sedikit trivia Pelakon Puteri Balqis

Puteri Balqis merupakan seorang aktres remaja popular di Malaysia yang memulakan karier seni sejak usia dua tahun iaitu selepas menjayakan sebuah sesi ujibakat.

Kemunculan sulungnya di layar k4ca adalah pada tahun 2011, menerusi siri televisyen Gemilang yang diterajui Tiz Zaqyah, Kamal Adli dan Shahz Jaszle

Biodata

1. Nama sebenarnya, Puteri Balqis binti Azizi. Menggunakan nama komersial, Puteri Balqis.

2. Kelahiran Kuala Lumpur, Malaysia pada 12 April 2007. Kini berumur 14 tahun.

3. Merupakan pelakon dan model komersial yang mula aktif dalam dunia hiburan sejak tahun 2011.

4. Antara drama dibintanginya seperti Gemilang, Cinta Itu Milikku, Astana Cinta Aleesa, Akulah Balqis, Andainya Takd1r dan Sweet Dreams.

5. Termasuk telefilem Di Sebalik Tirai Kasih, Anak Lorong, Aku Tahu, Saloma, Kul1t, Ana Anak Ibu dan banyak lagi.

6. Pembabitannya di layar perak menerusi filem Strawberi Cinta, Upin & Ipin: Jeng Jeng Jeng, Makrifat Cinta dan KL Special Force.

7. Pemegang trofi Anugerah Artis Harapan Pantene di Anugerah Skrin ke-16, Pelakon Wanita Terbaik Drama di Anugerah Skrin ke-18 dan Pelakon Wanita Terbaik di Anugerah Televisyen Asia ke-19.

8. Pada Mei 2018, beliau dilaporkan menghidap masalah jantvng.

Fakta Menarik

Lebih mesra disapa Aqish.

Anak perempuan tungg4l kepada pasangan Azizi Aziz dan Norashikin Mohd Aziz.

Arw4h datuknya, Mohd Aziz Arifin atau Ken Arifin pernah seangkatan dengan Allahyarham Tan Sri P. Ramlee semasa era kegemilangan filem-filem Melayu di Studio Jalan Ampas.

Bergelar pelakon sejak usia dua tahun selepas menjayakan sebuah sesi uji bakat.

Pernah membuat kemunculan dalam video muzik penyanyi Hafiz Suip berjudul ‘Matahari’ dan Anuar Zain menerusi ‘Andainya Takd1r’ serta ‘Cinta Takkan Berakhir’.

Mengidolakan bintang Hollywood, Dakota Fanning dan Natalie Portman, termasuk seniman Tan Sri P. Ramlee.
ayah puteri balqis

Sumber https://www.two.e-kesah.com/

Be the first to comment on "“Saya tak akan lupakan kec4man terhadap ibu saya..”- Puteri Balqis Menjadi Perhatian Ramai Kerana Penampilannya.."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*