Suami Red4h Banjir Lebih 10 Kilometer Deml Isteri Trkandas

Sejak Sabtu, negara berdepan benc4na banjir lebih-lebih lagi di kawasan Lembah Klang apabila air naik berikutan hujan lebat tidak henti pada Jumaat lalu.

Malah, ada yang terkand4s di kereta berjam lamanya sehingga terpaksa bermalam di dalam kerta berikutan jalan raya dinaiki air.

Tvlar perkongsian seorang wanita di aplikasi TikTok yang terkandas di TTDI, Shah Alam pada Sabtu lalu. Kebetulan telefon bimbitnya sudah habis bateri.

Katanya, ketika itu dia menangis ketakvtan apabila sendirian di hentian bas TTDI dan tidak dapat menghubungi suami kerana tiada siapa lalu di kawasan tersebut.

Ujar wanita itu lagi, pada awalnya dia ada meminta telefon orang awam berada di situ untuk menghubungi suaminya, namun tidak berjawab mungkin sedang membawa motosikal dalam banjir.

Ketika sedang menunggu sendirian, dia terlihat kelibat seorang lelaki dari jauh. Pada awalnya dia merasakan itu adalah suaminya, namun merasakan mustah1l suaminya jalan kaki.

Namun telahannya itu benar apabila suaminya berjalan kaki lebih 10 kilometer dari Acapella Hotel sehingga ke TTDI demi dirinya.

Wanita itu berkata dia hanya mampu terdiam dan menangis melihat suaminya berada dihadapannya kerana terlalu gembira.

Pasangan itu kemudian berjalan kaki dari TTDI untuk ke seksyen 11 Shah Alam. Setiba di seksyen 11, air dikawasan tersebut semakin naik dan mereka terpaksa jalan kaki hingga ke rumah memandangkan kesemua jalan ses4k.

Kata wanita itu lagi, sepanjang perjalanan pulang mereka menjadi penyampai berita buat mereka yang terkand4s yang mahu mengetahui situasi di hadapan mereka.

Perkongsiannya itu mendapat pelbagai reaksi daripada netizen yang seb4k melihat situasi suaminya tiba serta mengatakan suaminya seorang lelaki yang baik dan akan sentiasa melindungi isterinya.

SUMBER: TikTok Gadis Lesung Batu

Be the first to comment on "Suami Red4h Banjir Lebih 10 Kilometer Deml Isteri Trkandas"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*