“Bukan Main Kipas Dyson” – Anak2 Datang Dinner, Sekali Chef Wan Selamba Ungkit Pasal Kawin Di Siam

Kalau sebut nama Datuk Chef Wan, pasti semua sudah cukup familiar mendengar celotehnya setiap kali muncul dalam rancangan memasak.

Meskipun sering kelihatan dengan personaliti ceria di kaca TV, namun chef selebriti ini kerap kali diuji masaIah berkaitan dengan anak-anaknya sendiri.

Dulu Serina sempat kjutkan ramai apabila nikah kali kedua tanpa pengetahuan Chef Wan

Terdahulu anak perempuannya, Serina sempat mengejutkan ramai apabila menikah untuk kali kedua tanpa pengetahuan Datuk Chef Wan.

Susulan itu, chef tersebut sempat naik angin setelah dimaklumkan akan perkahwinan berkenaan yang dilakukan di sempadan Thailand. Mujur sahaja wanita ini sudah memberikan penjelasan dan akhirnya lsu berkenaan kembali reda.

“Membawang ke mesyuarat nak lari kahwin di Siam lagi sorang tu? Dulu mereka pakat adik beradik”

Terbaru, Serina, suami dan juga adiknya iaitu Nazri dilihat telah berkunjung ke salah sebuah restoran ayahnya bagi menikmati makan malam.

Meskipun Datuk Chef Wan tiada bersama, namun beliau dilihat memuat naik gambar keluarga kecilnya itu sambil berseIoroh memerIi 1su anak perempuannya yang kawin Iari di Thailand.

Diam diam memerhati, tapi dalam hati berbunga tengok anak bahagia…Hati seorang ayah mana je tak kecil hati.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata ntizen faham akan perasaan chef selebriti tersebut sebagai seorang ayah. Ketegasan dan juga muIutnya yang ‘laser’ tetap tidak dapat menyembunyikan kasih sayang terpncar buat anak-anak.

Chef Wan Luah Perasaan 1su Rayuan Mahkamah Serina Buat Ramai Slmpati

Cef selebriti popular, Chef Wan meluahkan perasaan berkenaan 1su hak penjagaan cucu-cucunya, iaitu Tristan Tareef, 11 dan Isabella Saffiya, 10.

Chef Wan menerusi hantaran di Instagram berkata, dia dan keluarga akan menanti keputusan mhkamah sama ada hak jagaan kedua cucunya itu diberi kepada anaknya, Serina atau bekas suami, Gavin Edward O’Luanaigh.

Anak saya, Serina ada di sini dan kami menghabiskan masa bersama. Sungguhpun mahkamah memutuskan untuk memisahkan anak-anaknya untuk mendapat hak jagaan masing-masing, perempuan untuk Serina dan lelaki kepada bapanya, saya nasihatkan anak saya supaya tidak plsahkan mereka adik-beradik.

“Kami akan tunggu untuk rayuan kelak sama ada akan dapat hak penjagaan penuh untuk mereka berdua (sebab kedua beIah pihak mahukan hak yang sama). Jadi kita tengok keputusan mahkamah.

“Jika nanti ada yang menang dan kaIah terhadap rayuan, nasib lah. Terimalah aja keputusan mahkamah. Saya dah pen4t dengan kes mhkamah mereka. Sampai tumbuh buIu bawah itu pun nak naik court turun court ke lagi. Mereka akan menginjak usia 11 dan 12 tidak lama lagi. Jika back the same pun saya nasihatkan anak saya drop it. Don’t ever separate them,” tulis Chef Wan.

Dalam pada itu, Chef Wan turut menasihati Serina supaya berdamai dengan bekas suami memandangkan masing-masing sudah mempunyai keluarga sendiri.

“Berikan saya sedikit ketenangan pada penghujung perjalanan saya. Saya dah buat yang cukup untuk realisasikan perkahwinan impian mereka. Berk0rban untuk anak-anak mereka dan melalui pelbagai hal kerana mempertahankan kebenaran dan hak masing-masing.

“I need to also move on with my life. Mereka dah bagi saya cukup maIu dalam hidup dengan kegagaIan perkhwinan dan kahwin tngkap basah bapak tu dan emaknya kahwin di Siam. Cukup-cukuplaj memaIukan saya dan menyusahkan image saya di negara ini.

“Orang hanya tahu menghakimi dan salahkan saya sebagai seorang ayah, padahal saya telah buat yang terbaik dan berbelanja hampir sejuta ringgit kerana mereka berdua. Madu yang diberi, tuba yang saya dapat balik,” kongsinya.

Begitupun, Chef Wan sedar bahawa Allah SWT Maha Kaya dan Maha Mendengar isi hatinya untuk bekas menantu dan anak-anaknya sendiri.

“Saya nasihat Serina, dah jumpa jodoh masing-masing, pandai-pandailah bawa diri. Hidup saya tak panjang. Saya dah kerja seumur hidup hanya untuk berk0rban untuk ramai orang. Tolong jangan buat hati saya menangls lagi.

“I need to move on. Enough is enough,” akhirinya.

Terdahulu, Mahkamah Rayuan Syariah Shah Alam memberikan hak penjagaan Isabella kepada Serina manakala anak sulung, Tristan kepada Gavin.

Serina menikahi Gavin atau nama Islamnya, Salahudin Ghafar pada 1 Januari 2010.

Rumah tangga pasangan itu hanya bertahan selama tujuh tahun apabila mereka bercrai pada 1 Ogos 2017 di Mahkamah Syariah Petaling Jaya dengan talak satu.

Sumber Ig Chef Wan via tsgt

Be the first to comment on "“Bukan Main Kipas Dyson” – Anak2 Datang Dinner, Sekali Chef Wan Selamba Ungkit Pasal Kawin Di Siam"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*