(VlDE0) Lelaki Ini Tak Mahu Div4ksin, Mahu Rasai Kesak1tan Dan Ber experimen Dij4ngkiti C0v1d-19

PETALING JAYA – Seorang lelaki tuI4r di laman sosial selepas menddahkan tidak mahu mengambil v4ksin kerana mahu merasai kes4k1tan dijgkiti wbak Cv1d-19 sendiri.

Menerusi video yang dikongsi lelaki tersebut di TikToknya, dia mendkwa dirinya bukanlah seorang anti v4ksin seperti yang didkwa sesetengah pihak, tetapi dia mahu menggunakan rawatan alternatif sendiri sekiranya dijngk1ti wab4k tersebut.

“Saya nak buat pemerhatian kepada diri sendiri. Sekiranya saya terkena Cv1d-19, jadi saya boleh rasa macam mana s4kit kena C0v1d.

“Dan saya boleh mengaplikasikan rawatan alternatif kepada diri saya sendiri. Sekiranya keluarga saya terkena C0v1d-19 walapun dah div4ks1n, saya nak tengok kebarangkalian j4ngkltan terhadap diri saya sekiranya tidak div4ksin,” katanya.

Menurut lelaki tersebut, tindakannya itu adalah kerana dia melihat bahawa semakin ramai orang div4ksin, semakin tinggi kes dan bilangan orang men1nggl dnia akibat Cv1d-19.

Vdeo tersebut mendapat perhatian orang ramai yang rata-ratanya m4rah dengan tindakan tidak bertanggungjawab lelaki berkenaan.

Di ruangan komen juga, lelaki itu tegas mengatakan pendapatnya bahawa 80 peratus pesakit Cv1d-19 di negara ini tidak bergejala atau hanya bergejala ringan sahaja.

“Bekas pes4klt Cv1d-19 semua tr4uma dah tak nak kena lagi, dia boleh senang-senang nak rasa buat pemerhatian. Semoga Allah terangkan hati abang ni,” kata Jiifs.

“Kasihan anak-anak, ini mesti jarang keluar rumah sebab tu belum kena lagi. Cuba keluar, ded4hkan diri mungkin jadi sukarelawan di h0spital pun sudah cukup. Tengok jauh mana uji kaji, jangan cakap besar tunjuk hero,” kata Sufiayusop.

Sehingga kini, vdeo tersebut telah ditonton lebih 235,000 dan tuI4r di beberapa platform media sosiaI. 

Sumber K! ONLINE

Kredit tgler, mdiavral

Be the first to comment on "(VlDE0) Lelaki Ini Tak Mahu Div4ksin, Mahu Rasai Kesak1tan Dan Ber experimen Dij4ngkiti C0v1d-19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*