(VlDEO) “Rileks Je Borak Dgn Dato LCW” – Kal4hkan Chen Long Di Olimpik, Ntizen Terpuk4u Tengok Axelsen Cakap Mandarin.

Siapa sangka, pemain badminton dari Denmark, Viktor Axelsen akhirnya memenangi pingat emas acara perseorangan lelaki Sukan Olimpik Tokyo 2020, mengalahkan Chen Long semalam.

Menurut Berita Harian, perkara ini sekaligus menjadikan Axelsen pemain bukan dari Asia pertama yang menjuarai gelaran itu sejak tahun 1996. Wow hebatlah!

Sumber: BH

Rata-rata ntizen di Twitter nampaknya gembira dengan kemenangan Axelsen yang dianggap menjatuhkan dominasi Chen Long dalam sukan badminton. Yelah korang mesti tak habis bersedlh lagi dengan kekalahan Lee Zii Jia di tangan Chen Long kan… 

“Axelsen padu Mandarin juga tau!” 

Kemenangan Axelsen itu membuatkan rata-rata ntizen ingin tahu dengan lebih mendalam mengenai siapa jaguh badminton berusia 27 tahun ini.

Menerusi satu vdeo yang vir4I di Twitter, rupa-rupanya Axelsen ini walaupun berasal dari Denmark, dia rupanya sangat fasih berbahasa Mandarin.

Malah ramai yang teruja melihat vdeo Instagram Livenya bersama Dato’ Lee Chong Wei yang mana kedua-dua berkomunikasi dalam Bahasa Mandarin. Fuyooo!

“Patut la Chen Long boleh borak dengan dia lepas game tadi” 

Menurut ntizen, vdeo tersebut telah dirakam pada tahun lepas dan ramai juga sebenarnya yang perasan Axelsen nampak tenang kalau berdepan dengan wartawan dari negara China.

Tahniah Axelsen kerana berjaya dapat pingat emas di Olimpik. Olimpik akan datang mana tahu rezeki Lee Zii Jia pulak kan? 

Sumber: lobakmerah

Be the first to comment on "(VlDEO) “Rileks Je Borak Dgn Dato LCW” – Kal4hkan Chen Long Di Olimpik, Ntizen Terpuk4u Tengok Axelsen Cakap Mandarin."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*