Pemuda L0mbok ‘Menang Besar’, Rezeki Nikahi 2 Janda Muda Serentak.

Jarang kita dengan mana-mana lelaki bernikah lebih dari seorang dalam masa yang sama. Namun hal tersebut terjadi di Lombok Tengah, Nusa Tenggara Barat, Indonesia.

Vdeo pernikahan tersebut tuI4r di media sosiaI apabila seorang pengguna Facebook dikenali sebagai Doyok Potret memuat naik momen tersebut.

Menerusi laporan daripada Tribunnews, sepatutnya hari tersebut merupakan pernikahan antara Korik Akbar, 20 dengan isteri pertamanya, Nur Khusnul Kotimah (20)

Namun, ketika majlis hendak bermula, seorang wanita yang juga bekas kekasih Korik iaitu Yun Nitanuri, 21 telah datang dengan pakaian pengantin untuk dinikahi oleh lelaki itu.

Menurut sumber, Yun dan Korik pernah berkenalan kira-kira 5 tahun lalu sebelum wanita itu bernikah dengan lelaki pilihan keluarga kerana kcewa apabila mendkwa Korik berlaku cur4ng. Namun, perkahwinannya tidak panjang dan sudah bergelar janda.

Madu datang dengan pakaian nikah

Kira-kira sebulan lalu, pengantin lelaki itu berkenalan dengan Khusnul dan bercadang untuk bernikah.

Pernikahan mereka ini telah diketahui oleh Yun menerusi Facebook dan dia telah hadir berpakaian pengantin untuk dinikahi juga.

Khusnul yang pasrah dengan apa yang berlaku menerima sahaja takdir bahawa dia sudah bermadu dan suaminya melafazkan akad dalam majlis yang sama.

“Dia tahu kami menikah dari Facebook, karena banyak kawan yang mem-posting ucapan selamat, karena info dari medsos itulah madu saya itu tiba-tiba datang minta dinikahkan juga
Saya ya bisa apa, namanya sudah takdir, saya terima saja,” Ungkap Khusnul yang juga seorang janda.

Masing2 dah ikhlas

Selepas bernikah, difahamkan mereka tinggal di satu rumah yang sama iaitu dengan bilik berasingan.

Menurut temubual dari YouTube MandalikaNews, kedua-dua madu tersebut memaklumkan mereka melakukan urusan rumah tangga bersama-sama dan sudah ikhlas dengan apa yang berlaku.

Sumber: Facebook Doyok Potret, Tribunnews, YouTube MandalikaNews

Kredit bdaily, mediaviral

Be the first to comment on "Pemuda L0mbok ‘Menang Besar’, Rezeki Nikahi 2 Janda Muda Serentak."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*